fredag 9. april 2010

♥ rød retro i "ikea-katalog"♥

Jeg må nesten vise frem mitt nyeste brukt-kupp♥


Se, så vakker! Knall rød kordfløyel på sete og rygg og skai på armlenene. I utmerket stand!


Denne røde doningen fanget min oppmerksomhet umiddelbart og denne gangen var det ikke tvil i min sjel om den har rett til til å bli med meg hjem .


Jeg har en liten pult på soverommet til mine puslerier så den skal få lov til å stå og holde den med selskap. Passet jo så godt i fargene, som går i rødt, hvitt, grått og svart på soverommet, så på den måten gled den rett inn. På en annen måte; som jeg faktisk ikke engang hadde tenkt over inntil i dag gled den absolutt IKKE inn. Soverommet mitt er så godt som en kopi av en ikea-katalog!!!!


På en måte burde dette ikke komme som noe sjokk da jeg egenhendig har handlet alle møblene og sannsynligvis med et stort smil om munnen da jeg ELSKER ikea. (Da jeg bodde i Oslo kunne jeg for eksempel helt fint finne på å impulsivt dra til Ikea en ettermiddag, gjerne helt alene, uten å trenge noe som helst, bare for å "kose meg" i dette flatpakkede riket.) Grunnen til at jeg likevel ikke har tatt innover meg de store mengdene Ikea-varer som er kommet i hus er vel at ingen av møblene ble kjøpt inn til dette soverommet, men kjøpt over en periode på 10-12 år og har tidvis befunnet seg i en litt annen setting.


Smijernsseng fra Ikea, sengetøy fra Ikea, nattbord fra Ikea, lamper fra Ikea....


Til og med kunsten på veggene er fra Ikea...




Regner med at det er unødvendig å si hvor speilet, klesskapet og wall-stickersen kommer fra??? Alt jeg kan si er: HJELP!!!!


Orden i sysakene... Det er meg i et nøtteskall.... He he... Bestikk-skuffen (fra Ikea) hjelper meg ihvertfall et lite stykke på vei!


 Lampa er blitt hacket av en liten serviett fugl. ♥ decoupage ♥ For flere fantastiske Ikea-hacks, sjekk denne bloggen.

Dette er rommet er forhåpentligvis ikke representativt for resten av huset når det gjelder antall Ikea-produkter pr m2. Selv for en Ikea-fantast som meg kan dette bli i meste laget. Bortsett fra gjestrommet kanskje... Men det får vi ta en annen gang!

God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar